Foto: Bogdan Chesaru / Intact Images De luni, 15 ianuarie, magazinele dau startul reducerilor la aproape toate articolele sezonului trecut. Persoanele care nu au reuşit să-şi achiziţioneze articolele dorite din colecţia toamnă/iarnă 2011 din cauza preţurilor cam piperate, acum au posibilitatea de a-şi completa garderoba, beneficiind de discount-uri cuprinse între 20% şi 80%, în limita stocului disponibil. La start s-au aliniat marile magazine precum Zara, Mango, Stefanel, Tommy Hilfiger, Lacoste, H&M, Promod, Polo Garage, Motivi, BSB, Musette, Sephora, Debenhams, şi nu numai.
În vitrinele magazinelor au apărut deja reclame cu reducerile practicate în această perioadă, deşi perioada soldărilor începe legal din 15 ianuarie. Marile firme au posibilitatea să câştige noi clienţi, care vor reveni şi în lansări de colecţii sau în alte campanii de promovare. În plus îşi eliberează depozitele pe care le pot pregăti pentru depozitarea colecţiilor de primăvară-vară.
Mare atenţie la strategiile de marketing folosite de magazine. Standurile cu produse cu preţ redus sunt aşezate în mijlocul celor cu produse la preţ standard. Odată furat de febra cumpăraturilor, veţi fi tentat să luaţi la cabina de probă şi produse care nu beneficiază de reduceri, iar bugetul dumneavoastră poate suferi puternic.
Reduceri de preţuri, unele chiar de 85%, au fost operate deja de unele magazine de încălţăminte. Astfel, cine vrea să-şi achiziţioneze o pereche de cizme, ghete, botine sau pantofi de la Dr. Scholl pot plăti circa 200 de lei pentru produse ce au fost vândute cu 1.200-1.300 de lei.
Persoanele care vor să-şi achiziţioneze accesorii de la H&M trebuie să plătească între 5 şi 10 lei pentru un tricou 30 de lei, iar pentru un hanorac sau o cămaşă circa 40 de lei. Cele mai scumpe produse din colecţia veche a magazinului sunt paltoanele şi jachetele, care pot fi achiz