Spre sfârşitul anului trecut, au apărut pe piaţă primele cărţi sub sigla unei noi edituri - Philobia. Am prezentat câteva în rubrica Culise de editor din numerele 578, 581 ale ZD. Acţionarii sunt doi tineri care se prezintă singuri. Bianca Biagini: M-am născut în Bucureşti, unde am făcut facultatea de Jurnalism şi Ştiintele Comunicării. Locuiesc la Bordeaux din 1998. Aici am făcut un master de comerţ internaţional şi am lucrat în domeniul marketingului. Philippe Lasserre: În vârstă de 50 de ani şi tatăl a trei copii, am făcut studii de marketing şi comerţ internaţional înainte de a mă specializa în control de gestiune, expertiză contabilă şi management. Mi-am început cariera la KPMG. De 20 de ani deţin un cabinet de consultanţă, cu 10 angajaţi şi 250 de clienţi. Amândoi au dorit să răspundă întrebărilor noastre despre Editura Philobia.
- Apariţia unei noi edituri în perioadă de criză e surprinzătoare, ne duce cu gândul - nu ne-o luaţi în numed e rău - că proprietarul e moştenitorul unei mari averi cu care nu are ce să facă, ori spală nişte bani. Cum a apărut Philobia?
- Philippe Lasserre: Cu riscul de a vă dezamăgi, nu avem bani de spălat (din păcate pentru noi!). În Franţa sunt patronul şi directorul unei firme de consultanţă, în domeniul managementului şi finanţelor. Proiectul acestei edituri mi s-a părut foarte incitant, tocmai prin faptul că ţine de un domeniu total diferit de cel în care sunt specializat de 25 de ani. Încă din copilărie am o pasiune pentru cărţi şi din această pasiune s-a născut Philobia.
- Cine sunt proprietarii, au legături cu lumea cărţii?
- Philippe Lasserre: Motorul nostru este pasiunea pentru cărţi, deşi nu suntem din domeniu. Philobia este un vis mai vechi, căruia îi dăm viaţă abia acum. Totul este nou pentru noi şi învăţăm pas cu pas. "Credinţa mută munţii din loc", cum spune proverbul. @N_P