Speculatiile potrivit carora Ceausescu avea, sub Bucuresti, o retea de transport subterana, tinuta secreta, au facut multa valva. Ipoteaza nu a fost confirmata si a fost etichetata drept un mit urban. Recent insa, niste muncitori au descoperit o gura de metrou secreta, construita pe vremea dictatorului.
Arhitectul Camil Roguski, cel care a facut practic parte din familia Ceausestilor, a vorbit pentru Ziare.com despre tunelurile subterane prin care circula Ceausescu.
Metroul prezidential, sustine Roguski, a fost construit in secret de armata pe vremea lui Ceausescu, a fost tinut in secret si a fost folosit tot in secret.
"El nu circula ca toti oamenii, pe strada, mergea prin tunel, pe sub pamant. Avea traseu subteran de la Comitetul Central de-atunci, (in care acum functioneaza Ministerul de Interne - n.red.) si pana la Sala Palatului", a spus arhitectul.
Acesta a subliniat insa ca reteaua subterana nu se oprea doar la metrou, ci se putea circula si cu masina. Pe langa Cotroceni, sustine arhitectul, in statia de sub Ecran Club, in statia de metrou Politehnica, porneste o cale de acces pentru masini.
"Va dati seama ca, la intreaga retea a metroului presedintilor, acela nu era singurul tronson de sosea subterana", a adaugat arhitectul.
Misterul metroului de la Piata Romana
Statia de metrou de la Romana a devenit preferata sinucigasilor. Peronul foarte ingust, curbele la intrare si pilonii lati fac ca aceasta statie sa fe unica in Bucuresti.
Elena Ceausescu este cea vinovata de aspectul pe care il are acum statia. Sotia dictatorului a scos-o de pe harta proiectantilor metroului, motivand ca "trebuie rarite, sunt prea multe", isi aminteste Roguski.
Gura de metrou secreta, descoperita in Bucuresti
Constructorii s-au conformat si au zidit, pur si simplu, int