"Consumatorii din pieţele emergente vor avea o influenţă mult mai mare asupra creşterilor din economia globală în următorii cinci ani, ceea ce reprezintă o schimbare majoră în consum, de la Vest către Est"
Cheltuielile de consum din ţările UE în tranziţie, Belarus, Bulgaria, Cehia, Georgia, Ungaria, Polonia, România, Slovacia şi Ucraina, vor creşte anual cu 95 de miliarde de dolari cumulat, până în 2016, potrivit unui studiu realizat de MasterCard Worldwide. "Consumatorii din pieţele emergente vor avea o influenţă mult mai mare asupra creşterilor din economia globală în următorii cinci ani, ceea ce reprezintă o schimbare majoră în consum, de la Vest către Est", se arată într-un comunicat al MasterCard.
Între 2012 şi 2016, se va genera un plus de 1,2 trilioane de dolari pe an
Noul raport "Perspectiva asupra consumului şi crearea valorii în noua economie globală" estimează că, între 2012 şi 2016, pieţele emergente vor genera, în medie, un plus de 1,2 trilioane de dolari americani pe an, din cheltuieli de consum, în economia globală, în timp ce pieţele dezvoltate vor adăuga doar aproximativ 700 de miliarde de dolari. Pieţele în tranziţie - Belarus, Bulgaria, Cehia, Georgia, Ungaria, Polonia, România, Slovacia, Ucraina - vor genera încă 95 de miliarde de dolari.
Schimbări în consumul global
Raportul examinează implicaţiile economice asupra afacerilor, ca schimbări în consumul global, cu accent pe relaţia dintre consum şi crearea valorii într-o economie de piaţă. "Cererea din partea consumatorilor stabileşte, în ultimă instanţă, dacă afacerile, după ce au realizat investiţiile necesare pentru dezvoltarea produselor şi a serviciilor lor, au reuşit să creeze valoare", a declarat Yuwa Hedrick-Wong, global economic advisor MasterCard Worldwide, citat în comunicat. De asemenea, între 2008 şi 2016 ponderea consumului c