Ministerul Muncii va verifica până la finele acestei luni dacă cei cărora le-a acordat ajutoare sociale şi-au plătit taxele şi impozitele la stat, pentru a elimina corupţia din sistem, confruntând datele de la agenţiile locale de prestaţii sociale cu cele de la primării. Iniţiativa ministerului, reglementată printr-o ordonanţă de urgenţă, scoate din nou la iveală modalitatea defectuoasă prin care sunt organizate informaţiile din cadrul Ministerului Muncii, cel care ar trebui să aibă o bază de date unică şi care să gestioneze statisticile despre angajaţi, pensionari, asistaţi social, copii sau şomeri.
Pentru ca o persoană să primească ajutor social trebuie să depună un dosar la primărie, în cadrul direcţiilor de asistenţă socială, prin care să demonstreze că întruneşte toate condiţiile pentru a-l primi. În funcţie de cum consideră funcţionarii din primărie, aceste dosare sunt sau nu aprobate la plată, fără a se verifica dacă cei care solicită ajutor social şi-au plătit taxele şi impozitele la stat. În plus, aceste dosare vor fi transmise ulterior agenţiilor locale de prestaţii sociale, prin intermediul cărora beneficiarii de ajutoare sociale primesc banii de la Ministerul Muncii. De ce nu comunică însă bazele de date de la primărie cu cele de la agenţiile pentru prestaţii sociale şi de ce nu se verifică încă de dinaintea aprobării dosarelor dacă viitorii beneficiari şi-au plătit taxele la stat?
"Aceasta este o întrebare la care, sincer, nu ştiu ce să răspund. Teoretic, am putea să punem la dispoziţie baza noastră de date agenţiei pentru prestaţii sociale, însă nu ni s-a solicitat acest lucru. Este totuşi posibil să nu putem furniza toate datele, pentru că ar putea fi informaţii cu caracter personal. Nu s-a verificat până acum dacă beneficiarii de ajutoare sociale şi-au plătit impozitele, pentru că nu se cerea acest lucru, la primărie se verifica