Anul, trecut, românii au cheltuit 55 de milioane de euro pe whisky, din care un sfert în perioada Sărbătorilor de iarnă, declară principalii importatori. Cu toate acestea, vânzările nu au crescut, agăţându-se de pragul celor din 2010, pe măsură ce entuziasmul cumpărăturilor de iarnă a dispărut, iar consumatorii din cluburi se orientează spre băuturi mai "unisex", cum este votca. Firmele din industrie susţin că în 2011 au vândut în România 4,6 milioane de litri de whisky, un sfert din acest volum comercializându-se în perioada sărbătorilor de iarnă. Segmentul pieţei de whisky este unul îngust, având în vedere volumul întreg al băuturilor spirtoase, reprezentând 6% din total. Românii ar bea, potrivit calculelor făcute de producători, două sute de mililitri de whisky pe cap de locuitor, adică de circa 35 de ori mai puţin decât un irlandez. Jucătorii de pe piaţă sunt dezamăgiţi de faptul că nu mai există euforia cumpărăturilor de sărbători, directorul importatorului Pernord Ricard, Tudor Furir, aşteptându-se, însă, la o creştere de 5-10% în 2012. Piaţa băuturilor spirtoase a căzut cu aproape 20% de la începerea crizei, scădere cauzată de reducerea puterii de cumpărare a românilor.
Autori: a.b.
Anul, trecut, românii au cheltuit 55 de milioane de euro pe whisky, din care un sfert în perioada Sărbătorilor de iarnă, declară principalii importatori. Cu toate acestea, vânzările nu au crescut, agăţându-se de pragul celor din 2010, pe măsură ce entuziasmul cumpărăturilor de iarnă a dispărut, iar consumatorii din cluburi se orientează spre băuturi mai "unisex", cum este votca. Firmele din industrie susţin că în 2011 au vândut în România 4,6 milioane de litri de whisky, un sfert din acest volum comercializându-se în perioada sărbătorilor de iarnă. Segmentul pieţei de whisky este unul îngust, având în vedere volumul întreg al băuturilor spirtoase, reprezentând 6%