Grupul OMV anunta ca a facut un pas important in implementarea strategiei de reducere a ponderii diviziei Rafinare si Marketing in portofoliul total. Este vorba de desemnarea Deutsche Bank ca" banca de investitii responsabila cu structurarea si implementarea programului de dezinvestitii din divizia Rafinare si Marketing". OMV mai arata ca este luata in calcul o posibila vanzare a participatiei de 45% la reteaua rafinariei Bayernoil din Germania. In urma cu o luna, OMV a anuntat ca ia in considerare si vanzarea diviziei comerciale si de retail din Croatia si Bosnia-Hertegovina, acest lucru implicand retragerea completa de pe ambele piete. Potrivit OMV, strategia este cea de simplificare a portofoliului, fiind favorizate diviziile Explorare si Productie si Gaze Naturale si Energie.
Vanzarea participatiei de 45% la reteaua rafinariei Bayernoil ar presupune o scadere a capacitatii anuale de rafinare cu 4,6 milioane de tone, la 17,7 milioane de tone, precizeaza OMV.
"Strategia OMV urmareste imbunatatirea si simplificarea portofoliului companiei. Acest lucru presupune reducerea graduala a ponderii diviziei Rafinare si Marketing (R&M) in favoarea diviziilor Explorare si Productie si Gaze Naturale si Energie. In acest context, filiala din Turcia a OMV, OMV Petrol Ofisi, si-a vandut deja participatia de 52% detinuta la retailerul cipriot Kibris Turk Petrolleri Limited Sirketi la sfarsitul lunii noiembrie 2011. Mai mult, un comunicat de presa distribuit pe 6 decembrie 2011 anunta intentia OMV de a-si vinde filialele din Croatia si Bosnia-Hertegovina", arata OMV intr-un comunicat de presa.
Deutsche Bank va fi responsabila cu structurarea si implementarea programului de dezinvestitii din divizia R&M, iar in urmatoarele luni va demara discutiile cu potentiali cumparatori.
Activitatea de rafinare a OMV se va axa in continuare pe rafinariile cu