În timp ce sute de maşini sunt dezvelite la saloanele auto din New Delhi şi Detroit, un automobil de epocă redebutează după 130 de ani. Este vorba despre prima maşină electrică construită în secolul al 19-lea de doi englezi şi recreeată de o echipă de ingineri germani.
Maşina construită de William Ayrton şi John Perry este recunoscută oficial ca fiind primul automobil electric din lume. Inventat în 1881, vehiculul a fost reconstruit de către membrii unui muzeu auto dintr-un mic orăşel german.
Maşina este alimentată de o baterie de 54 de volţi amplasată chiar sub scaun. Tracţiunea se face cu ajutorul uni lanţ în timp ce direcţia este controlată cu ajutorul unei manivele conectată la perechea de roţi mici. Vehiculul original atingea o viteză maximă de 50 de km/h, dar şi acum, ca şi atunci, principala problemă rămâne bateria.
Specialiştii ne asigură însă că, în curând, această problemă va fi depăşită, iar lumea se va putea bucura pe deplin de revoluţionara ideea a celor doi ingineri englezi.
În timp ce sute de maşini sunt dezvelite la saloanele auto din New Delhi şi Detroit, un automobil de epocă redebutează după 130 de ani. Este vorba despre prima maşină electrică construită în secolul al 19-lea de doi englezi şi recreeată de o echipă de ingineri germani.
Maşina construită de William Ayrton şi John Perry este recunoscută oficial ca fiind primul automobil electric din lume. Inventat în 1881, vehiculul a fost reconstruit de către membrii unui muzeu auto dintr-un mic orăşel german.
Maşina este alimentată de o baterie de 54 de volţi amplasată chiar sub scaun. Tracţiunea se face cu ajutorul uni lanţ în timp ce direcţia este controlată cu ajutorul unei manivele conectată la perechea de roţi mici. Vehiculul original atingea o viteză maximă de 50 de km/h, dar şi acum, ca şi atunci, principala problemă ră