Siropurile „naturale“ produse de SN Plafar SA conţin E-uri neprecizate pe etichetă. Legislaţia în vigoare obligă inclusiv la precizarea cantităţilor din fiecare ingredient folosit.
Brandul Plafar are o existenţă de peste 60 de ani, reprezentând pentru majoritatea românilor garanţia unor produse naturale, la preţuri accesibile.
Dacă intraţi pe site-ul companiei, veţi vedea în pagina de prezentare o istorie detaliată a brandului, ca şi oferta de produse a companiei. Printre produsele lăudate se află şi gama de 19 sortimente de siropuri naturale din plante, care „au fost concepute şi în varianta pentru diabetici şi supraponderali, prin înlocuirea zahărului din compoziţie cu un îndulcitor obţinut din plante“. Compania asigură că siropurile „nu conţin coloranţi, aromatizanţi sau alţi conservanţi“. Intrând însă la secţiunea de produse, primim detalii despre fiecare sortiment. Aşa aflăm că toate siropurile naturale produse şi îmbuteliate de Plafar SA conţin zahăr, acid citric (E330) şi benzoat de sodiu (E211). Intrând într-unul dintre magazinele care comercializează siropurile sub brandul Plafar (magazinul din Electroputere Parc), avem o altă surpriză. Eticheta de pe PET-urile de 500 ml nu conţine referiri la E-urile din compoziţia siropului. În plus, la secţiunea „Ingrediente“ aflăm că siropul conţine „arome“ - fără precizarea dacă acestea sunt „naturale“, „identic naturale“.
Citiţi cu atenţie eticheta şi cereţi lămuriri
Societatea Naţională (SN) Plafar SA, producătorul sucurilor, încalcă legislaţia naţională, deoarece nu respectă HG nr. 106/2002 privind etichetarea alimentelor. Conform art. 5 lit c) din Normele metodologice de aplicare, etichetele alimentelor trebuie să cuprindă în mod obligatoriu „cantitatea din anumite ingrediente sau categorii de ingrediente“. Potrivit art. 8, cantitatea unui ingredient sau a unei categorii de ingre