"Lupii Bucureşti" întâlnesc azi, ora 14:00, pe Stadionul "Arcul de Triumf" în Amlin Challenge Cup, a doua competiţie rugbistică intercluburi din Europa, pe Stade Français.
Într-o zi în care banii primiţi de federaţiile sportive monopolizează atenţia, adversarii românilor de azi, se pot lăuda cu un buget care bagă practic în buzunar tot sportul autohton, 19 milioane de euro. Liderul Grupei 1 în Amlin Challenge Cup, Stade Français este o veritabilă maşină de făcut bani. 13 parteneri privaţi, bani veniţi din drepturile de televizare, din vânzarea biletelor şi a abonamentelor sunt principalele surse de finanţare ale clubului. Totul, susţinut de un sistem senzaţional de marketing care scoate pe piaţă de la tricouri de joc, cămăşi, cărţi pentru copii sau produse de papetărie, 25% din bugetul clubului fiind obţinut doar din vânzarea acestor produse.
Doar pe 4 în Topul din Franţa
Iniţiatorii celebrului calendar "Dieux Du Stade", "stadiştii" sunt cei care au adus rozul în rugbyul profesionist făcând din această culoare brand-ul clubului. Situaţia financiară bună a clubului se reflectă şi în lotul echipei, în care se regăsesc o mulţime de jucători internaţionali. Numai în echipa care joacă azi la Bucureşti se află un englez (Palmer), trei australieni (Turinui, Fainifo, Warwick ), un sud-african (Mostert) şi doi neo-zeelandezi printre care şi fostul mare All Blacks, Byron Kelleher.
Ceea ce pare însă un buget imens pentru sportul românesc nu are aceeaşi dimensiune şi în Hexagon, unde Stade Français se află pe locul 4 în topul echipelor din rugby, primul loc fiind deţinut de Toulouse cu 29 de milioane de euro.
65 de mii de tricouri de joc a vândut Stade Français în sezonul trecut
4 milioane de euro adună Stade Francais numai din produsele de marketing
15,1 milioane de euro este bugetul