Cea de-a treia generaţie a Clasei M poziţionează în sfârşit Mercedes acolo constructorul din Stuttgart şi-a dorit din primul moment să ajungă. Şi anume la vârful unui segment care conţine nume precum Porsche Cayenne, BMW X5 şi Range Rover Sport, cu menţiunea că vorbim de variantele echipate cu motoare diesel de trei litri.
Concret, noul Mercedes clasa M cu V6 turbodiesel de trei litri îşi domină adversarii la toate capitolele. „Teutonul” are parte de cei mai impresionanţi parametri: 258 CP şi un cuplu de 620 Nm, disponibili de la 1.600 rpm! Totodată, SUV-ul propune şi cele mai tari performanţe dinamice, cu o viteză maximă de 224 km pe oră şi o acceleraţie de la zero la 100 km pe oră în numai 7,4 secunde. Comparativ, rivalul cel mai apropiat este BMW X5 xDrive30d, cu 215 km/h şi o acceleraţie la suta de kilometri în 8,1 secunde. Paradoxal, toate cele de mai sus sunt obţinute în condiţiile în care noul ML avansează din fişa oficială cele mai mici valori de consum din segment.
Producătorul de la Stuttgart anunţă un consum mediu de, atenţie!, 6,8 litri la suta de kilometri! În test, cifrele înregistrate au fost evident mai mari, dar s-au încadrat într-un excelent 8,1 litri, după ce s-a rulat în mediu urban, autostradă şi apoi drum cu serpentine. Un mare merit în acest sens îl are mai vechea transmisie automată în şapte trepte, 7G-Tronic Plus.
Spre deosebire de cele două generaţii anterioare, noul ML are de această dată cu adevărat valenţe off-road. Asta chiar dacă aspectul său, unul destul de apropiat de predecesori, nu prea te face să-l crezi în stare de multe lucruri. L-am testat pe tot felul de rampe, gropi şi obstacole serioase, toate organizate în cadrul unui atelier off-road la Păltiniş. Rezultatele au fost mult peste aşteptările iniţiale, deoarece, oricât am fi încercat, nu vedeam imaginea unui ML ţopăind pe trepte, într-o pa