can top / Foto: Thinkstock Cum ai reacţiona dacă pe eticheta ciocolatei sau a sticlei de cola (orice fel de cola) pe care te-ai pregăti s-o dai gata ar scrie nu câte calorii conţine, ci cât sport trebuie să faci ca să elimini respectivele calorii?
Cercetătorii americani spun că sunt 50% şanse să nu te mai atingi de produsul cu pricina. E, de fapt, concluzia unui studiu despre avertismentele de pe etichetele produselor certate cu viaţa sănătoasă, fie că vorbim despre dulciuri, băuturi carbogazoase sau alcool. „Dacă ambalajele ar conţine nu atât informaţii, adesea de neînţeles, despre conţinutul caloric al produsului, cât date de genul «E necesară o oră de jogging ca să dai jos această cutie de suc», popularitatea acestor produse ar scădea dramatic, mai ales în rândul tinerilor”, se arată în studiul publicat în American Journal of Public Health. Iar în acest caz, „dramatic” înseamnă că un adolescent din doi ar rezista, cel puţin pe moment, tentaţiei dulci şi carbogazoase.
Astfel de avertismente ar fi mai eficiente, pentru că, în general, prea puţini sunt cei care ştiu să interpreteze corect informaţiile nutriţionale de pe ambalaje. Sau pentru că oamenii tind să subestimeze numărul de calorii înscris. Şi se poate părea că 200 de calorii nu înseamnă mare lucru, dar poate te răzgândeşti dacă afli că ele înseamnă 30 de minute de mers cu bicicleta. Rezultatele studiului ar putea deschide calea către o nouă strategie de combatere a problemelor de sănătate asociate consumului de carbogazoase.
can top / Foto: Thinkstock Cum ai reacţiona dacă pe eticheta ciocolatei sau a sticlei de cola (orice fel de cola) pe care te-ai pregăti s-o dai gata ar scrie nu câte calorii conţine, ci cât sport trebuie să faci ca să elimini respectivele calorii?
Cercetătorii americani spun că sunt 50% şanse să nu te mai atingi de produsul cu pricina. E, de fapt, concluzi