Volumul platilor online are potentialul de a ajunge la 1 miliard de euro anual in Romania, insa "realitatea din teren" este departe de aceste estimari. Si asta pentru ca exista inca un deficit de educatie si de incredere fata de mijloacele electroncie de plata, dar si pentru ca multe lucruri, precum utilitatile sau taxele si impozitele, sunt inca imposibil de platit in acest fel.
DailyBusiness.ro a stat de vorba pe aceasta tema cu Cristian Herghelegiu, country manager al furnizorului de solutii de plata electronica ePayment, cea mai mare companie de profil din Romania.
Potrivit acestuia, potentialul pietei locale de plati electronice se situeaza la 1 miliard de euro, iar estimarea include toate entitatile care vand online, inclusiv cu plata offline prin ramburs. Spre deosebire de alte tari, in Romania aceste plati sunt cele mai populare, iar trendul de scadere a proportiei lor este mai putin pronuntat decat in alte state din regiune precum Polonia sau Cehia. Iar principalul motiv care cauzeaza acest lucru este credibilitatea solutiilor de plata online.
Din acest motiv, majoritatea tranzactiilor online din Romania nu sunt realizate in comertul electronic efectiv, ci pe segmente precum turismul sau serviciile. Spre exemplu, in cazul vanzarilor retailerilor IT online din tara, procentul platilor realizate online se situeaza intre 5% si 6%, dar ajunge pana la 90% la site-urile ce vand cupoane de reduceri.
Site-urile de cupoane au impins piata in 2011
Lansarea in Romania a site-urilor ce ofera cupoane de reduceri a ajutat foarte mult industria de plati online, contribuind la educatia consumatorilor.
"Anul trecut, cand au intrat site-urile de cupoane, am avut extrem de multi oameni care au platit online pentru prima oara in viata lor. E o industrie adevarata care s-a creat in jurul acestui concept si a cont