Recentul naufragiu al vasului Costa Concordia, soldat, cum se stie cu 3 morti, 17 disparuti si numerosi raniti, reaminteste inca o data ca nici navigatia moderna nu este scutita de riscuri, cu toate ca tehnica a asigurat conditii bine testate in ce priveste siguranta navigatiei.
Cel putin 14 catastrofe impresionante, cu numeroase victime omenesti, s-au produs in ultimele doua decenii - noteaza Le Figaro. Sa le trecem in revista:
* 15 decembrie 1991: naufragiul ferry-boat-ului egiptean Salem Express, in largul Marii Rosii. Vasul efectua transporturi intre porturile Djeddah (Arabia Saoudita) si Suez (Egipt). Bilant: 476 morti.
* 16 februarie 1993: naufragiul vasului haitian Neptune, care facea legatura intre portul Jeremie (Haiti) si Port-au-Prince. Bilant: 800 morti si circa 500 disparuti pe care nu i-a mai gasit nimeni niciodata.
* 10 octombrie 1993: naufragiul unui vas in apele Coreii de Sud a dus la moartea a 282 calatori.
* 27 septembrie 1994: naufragiul ferry-boat-ului finlandez Estonia, care circula intre Tallinn si Stockholm. Bilant: 852 morti si 137 supravietuitori.
* 21 mai 1996: ferry-boat-ul Bukoba, care facea legatura intre porturile Bukoba si Mwanza din Tanzania, s-a scufundat in lacul Victoria. Bilant: 700 morti.
* 6 februarie 1999: vasul indonezian Harta Rimba se scufunda in largul insulei Borneo, lasand 312 persoane disparute.
* 18 octombrie 1999: peste 200 persoane au disparut, dupa naufragiul unui vas indonezian, in largul insulei Jawa.
* 25 boiembrie 1999: in estul Chinei naufragiaza, pe timp de furtuna violenta, un vas cu 312 pasageri si membri ai echipajului, din care 292 n-au mai vazut lumina zilei.
* 26 septembrie 2000: vasul grecesc Express Samena dispare in marea Egee, in timp ce efectua cursa intre portul Pireu si Cyclades. Din cei 5