Conform Legii Educaţiei, unităţile de învăţământ au posibilitatea să se grupeze în consorţii şcolare. Acestea se pot constitui în baza unui contract de parteneriat între două sau mai multe unităţi de învăţământ preuniversitar, de stat sau particulare. Consorţiile şcolare au ca scop optimizarea resurselor, şcolile vor putea împrumuta în condiţii de reciprocitate din resursele partenerilor şi învăţa din bunele practici ale acestora, În ce priveşte conducerea consorţiului şcolar aceasta este asigurată de consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ membre ale organismului nou format.
Profesorii îşi pot completa norma
Unul dintre avantajele acestor structuri este acela că oferă posibilitatea cadrelor didactice să-şi poată completa norma, noua măsură permiţând libera circulaţie a profesorilor, de la gimnaziu la liceu, sau de la un liceu la altul.
Aceste consorţii oferă o arie mai mare profesorilor, îi uşurează în ce priveşte norma acestora. E din ce în ce mai greu să normezi un profesor la o singură unitate de învăţământ, cu excepţia la limba română şi matematică, unde sunt ore. În rest nu găseşti ore pentru catedră întreagă. Atunci eficienţa acestor consorţii se va reflecta prin faptul că dirtectorii se pun de comun acord asupra unor cadre didactice valoroase , şi pot să lucreze şi colaboreze, atât în ce priveşte mobilitatea elevilor şi a altor aspecte de acest gen”, a declarat Dumitru Matei, inspector şcolar general al IŞJ Mureş.
19 consoţii la nivelul judeţului
La nivelul judeţului au fost propuse 19 consorţii şcolare. Unul din aceastea vizează Liceul Pedagogic „Mihai Eminescu” , Târgu-Mureş şi Gimnaziul de Stat „Tudor Vladimirescu” din Târgu-Mureş. Chiar dacă aceste consorţii vor fi funcţionale începând cu anul şcolar viitor, conducerile celor două şcoli au şi avut discuţii privind un viitor protocol, cu beneficiu pentru a