Cauzele care au dus vineri la scufundarea vasului de croaziera Costa Concordia in largul insulei italiene Giglio, tragedie care a dus la moartea a cel putin 6 pasageri, nu au fost inca elucidate de experti. Desi se stie ca vasul a lovit niste formatiuni pietroase, specialistii si autoritatile nu inteleg ce l-a determinat pe capitanul vasului sa se apropie atat de mult de tarm.
De ce a fost vasul - cu 3.200 de pasageri si un echipaj de 1.000 de persoane - atata de aproape de o zona in care localnicii spun ca fundul marii este acoperit de pietre? Ce s-a intamplat in minutele de dupa ciocnire? De ce nu s-a transmis imediat un semnal de alarma?
Reprezentantii companiei care opereaza vasul, Costa Cruises, au declarat ca datele preliminarii arata ca este posibil sa fi avut loc o eroare umana in ceea ce il priveste pe capitanul navei, Francesco Schettino.
"Traiectoria vasului pare sa se fi apropiat foarte mult de mal, iar modul in care a actionat capitanul in aceasta situatie de urgenta pare sa nu fi fost in acord cu procedurile standard ale companiei", au declarat reprezentantii Costa Cruises, potrivit CNN.
DailyBusiness Video: Autoritatile nu gasesc inca raspunsuri pentru naufragiul vasului de croaziera Concordia (VIDEO)
Procurorii italieni au anuntat ca vor retine aparatele de bord care inregistreaza informatii din timpul operarii (asemanatoare cutiilor negre de la avioane). Autoritatile spera astfel sa finalizeze ancheta privind ceea ce s-a intamplat vineri.
Vasul Costa Concordia a lovit vineri mai multe formatiuni stancoase din apropierea insulei Giglio, dezastrul ducand la moartea a 6 persoane si la ranirea altora 60.
Potrivit Pazei de Coasta italiene, Costa Concordia a fost pur si simplu prea aproape de tarm. Insa, autoritatile si reprezentantii companiei nu reusesc sa justifice prezenta vasului in lo