Spectaculosul accident al navei italiene de croazieră Costa Concordia, pe care se aflau 29 de turişti români, precum şi 27 de cetăţeni români care făceau parte din personalul de bord, nu reprezintă doar un dezastru pentru proprietarii vaporului, ci pentru întreaga industrie care trece printr-o perioadă de turbulenţe din cauza crizei europene, scrie Thomson Reuters.
Nava de croazieră a eşuat vineri în largul insulei italiene Giglio, în timp ce se afla într-un voiaj pe Marea Mediterană. Bilanţul provizoriu al accidentului este de trei morţi şi circa 40 de răniţi. Compania deţinătoare a vasului de croazieră naufragiat în Marea Mediterană a comunicat oficiilor diplomatice ale României în Italia că la bordul navei se aflau 29 de turişti români, precum şi 27 de cetăţeni români care făceau parte din personalul de bord şi servicii al vaporului.
Ministerul Afacerilor Externe a precizat într-un comunicat că, din informaţiile obţinute până în prezent, printre persoanele decedate în urma naufragiului navei de croazieră Costa Concordia nu se află cetăţeni români.
Nava de lux era exploatată de Costa Crociere, unitate a Carnival Corporation, cea mai mare companie de croaziere la nivel mondial. Nava Costa Concordia era unul dintre pricipalele active ale grupului implicate pe piaţa europeană.
Conform companiei, la bordul navei Costa Concordia se aflau în total 4.229 de persoane, dintre care 3.216 pasageri.
O parte dintre cetăţenii români salvaţi de navele care au intervenit la locul incidentului au fost transferaţi, împreună cu alţi pasageri, la bordul unui feribot, care se afla în drum spre portul Livorno, potrivit MAE.
Evacuarea s-a făcut cu bărcile de salvare, dar unii pasageri au preferat să înoate până la ţărm. De asemenea, Paza de Coastă a evacuat 50 de pasageri cu elicopterul.
Comandantul navei, Francesco Schettino, a fost arestat pentru