Doru Buşcu, redactorul-şef al Caţavencilor, vorbeşte despre "industria falimentară" numită presă şi împărţirea rămăşiţelor ei în două tabere inegale, despre cum au contribuit instituţiile de forţă ale statului la fărâmiţatea presei din România şi cum îşi falsifică România Liberă tirajul, ca să atrăgă în paginile ziarului bugete care nu i se cuvin.
● Jurnalul Naţional: Cele câteva publicaţii care au avut norocul să intre în 2012 supravieţuiesc cu mari eforturi. Una singură pare de neatins, sfidându-le pe celelalte: România Liberă. "De trei ani, România liberă declară vânzări de 40.000 de exemplare în timp ce toate cotidienele care investesc în marketing se prăbuşesc, iar celelalte publicaţii de pe tarabe dispar cu tot cu tarabe", scrii în cel mai recent număr al Caţavencilor. Ce urmăreşte patronul ziarului, Dan Adamescu, să demonstreze?
● Doru Buşcu: Urmăreşte să păcălească agenţiile şi clienţii de publicitate. În ultimii trei ani, bugetele pe print s-au contractat dramatic. De fapt, sunt cam zece la sută din ceea ce erau în 2007. România liberă falsifică numărul exemplarelor vândute ca să atragă în paginile ziarului bugete care nu i se cuvin.
● "Mai mult, analiştii media – o specie a cărei evoluţie s-a oprit la stadiul de insectă – îi cîntă în strună cu limbajul lor nearticulat", continui în acelaşi material. O fac din lipsă de profesionalism sau din alte motive?
● Unii sunt pur şi simplu proşti, alţii sunt în corul presei PDL, alţii sunt colaboratorii României libere. Obae, Lovin, Comănescu. I-am aşezat în ordinea celor trei categorii.
● Arina Ureche, director general BRAT, a confirmat pentru Jurnalul National că "există neconcordanţe când te uiţi la raportul între datele de audienţă şi datele de tiraj ale României libere", fapt luat în discuţie la şedinta din decembrie a BRAT. Dacă se înmulţesc controalele în tipografii, a