Până în martie, licitaţiile ar trebui finalizate, iar muncitorii să se apuce serios de lucrări, ca să termine treaba în maximum doi ani. 336 de milioane de lei sunt necesare, pentru ca Braşovul să aibă varianta de ocolire finalizată
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADR) a lansat din nou licitaţia pentru ultimele tronsoane de centură, după ce aceasta a fost blocată, din cauza faptului că Ministerului Transporturilor i-a fost impusă şi dublarea tronsonului II de ocolitoare, de către Comisia Europeană. Această investiţie fusese cuprinsă, iniţial, în Planul Integrat de Dezvoltare al Braşovului, iar la începutul acestui an, edilii braşoveni au înaintat Ministerului Transporturilor documentaţia necesară exproprierilor pentru dublare, astfel că licitaţia să se poată desfăşura. Primarul George Scripcaru a precizat că lucrările ar trebui adjudecate zilele acestea, iar din primăvară să înceapă construcţia efectivă. „Consturile sunt finanţate 70% din fonduri europene şi 30% din fonduri ale Ministerului Transportului, prin Programul Operaţional Sectorial (POS) Transport", a precizat primarul.
18 firme sunt interesate
Cele două noi tronsoane de centură vor avea din start câte patru benzi, iar, în total, se vor construi 13,63 km de drum. Astfel, contractul pentru Lotul 1: Tronson I de ocolitoare DN 1 - DN 11 (între sensul giratoriu de pe strada Zizinului şi cel de pe DN 11 spre Hărman fără a mai fi nevoie de un ocol pe Drumul CET-ului), cu o lungime de 7,292 km, are o valoare estimată de 147,750,986.64 lei, fără TVA. Cel pentru Lotul 2, respectiv Tronsonul III al Ocolitoarei, DN 13 - DN 1 (6,34 km), are un preţ de 108,590,255.42 lei fără TVA.Pentru dublarea celor 6,4 km de centură, tronsonul II, ar fi necesare aproape 80 de milioane de lei, ţinând cont că pe traseu sunt şi două pasaje. Pentru primele două loturi s-au arătat interesate în to