Anul trecut a fost unul marcat de incertitudine, iar agenţiile au simţit o mare presiune de a menţine bugetele reduse, dar de a creşte eficienţa şi efortul depus
Dacă în perioada în care bugetele creşteau anual şi cu 25-30%, clienţii se pliau după felul în care lucra agenţia, acum, acestea trebuie să se conformeze cerinţelor clienţilor
Online-ul se află pe un trend ascendent care va continua
Anul trecut a fost unul marcat de incertitudine pentru piaţa locală de publicitate, iar agenţiile au simţit o mare presiune în ceea ce priveşte bugetele, în timp ce eficienţa capaniilor şi efortul depus a fost în creştere. "Aş putea spune că 2011 a fost marcat de incertitudine. Sunt unele semne de creştere şi altele de declin în ceea ce priveşte bugetele de publicitate, iar nesiguranţa legată de ambele scenarii face imposibilă o previziune legată de evoluţia anului 2012", a declarat pentru Curierul Naţional, Radu Florescu, CEO Centrade Saatchi & Saatchi.
"Un semn bun este că rezultatele industriei de advertising din România par să se remarce în rândul ţărilor vecine. Cu toate acestea, starea de spirit dominantă este optimismul temperat, având în vedere că pieţele europene sunt instabile iar România nu poate rămâne imună la impactul pe care îl are starea îngrijorătoare a ţărilor membre UE", a detaliat acesta.
Agenţiile trebuie să se schimbe
Anul trecut s-a marcat prin bugete reduse, în timp ce aşteptările au fost mari. "În 2011, agenţiile au resimţit o mare presiune de a menţine bugetele reduse, dar de a creşte eficienţa şi efortul depus şi această tendinţă va continua, iar noi, agenţiile, va trebui să ne schimbăm". Practic, dacă în perioada în care piaţa de publicitate creştea şi cu 25-30% de la an la an iar clienţii ajungeau uneori în situaţia de a se plia după felul în care lucra agenţia, în prezent, companiile de comunica