Cutia neagră este singura în stare să desluşească ce s-a întâmplat la bordul pachebotului eşuat vineri în Marea Mediterană
Nava Costa Concordia, despre care experţii susţineau că nu este scufundabilă, a eşuat vineri seara, în mod inexplicabil, în apropierea insulei Giglio de pe coasta de vest a Italiei. Tragedia numără oficial trei morţi şi 14 răniţi. Numărul persoanelor decedate poate fi mai mare. Sunt surse ce susţineau ieri că ar fi vorba de opt morţi. De altfel, autorităţile italiene au anunţat iniţial că sunt dispăruţi opt oameni. La bordul navei Costa Concordia s-au aflat şi 50 de români ce făceau parte din echipaj, dar şi 20 de turişti din România. Potrivit unui comunicat transmis ieri de Ministerul Afacerilor Externe, printre decedaţi nu s-ar afla cetăţeni români. În comunicatul MAE se arată că o parte dintre cetăţenii români salvaţi de navele care au intervenit la locul incidentului au fost transferaţi, împreună cu alţi pasageri, la bordul unui feribot, care s-a îndreptat spre portul Livorno. Nava număra la momentul eşuării 4.229 de persoane, dintre care 3.216 pasageri, o mie dintre turişti fiind italieni, 500 germani, 160 francezi, iar restul de alte naţionalităţi. Totodată, o mie de persoane făceau parte din echipaj. Panica s-a instalat subit la bordul navei. „Pasagerii luau cina în momentul în care s-a auzit o izbitură foarte puternică, s-a luat lumina, toate tacâmurile au căzut pe podea şi ni s-a spus că vasul a suferit câteva probleme electrice", a povestit unul dintre pasageri, potrivit agenţiei de ştiri ANSA.
„O furtună ideală de probleme care au dus la eşuarea navei"
Adrian Mihălcioiu, preşedintele Sindicatului Liber al Navigatorilor, a declarat ieri că niciunul dintre cei 50 de români ce făceau parte din personalul de bord şi servicii al navei nu este membru al organizaţiei sindicale. „Sperăm să nu fie vi