Ilegalităţile comise de directorii Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) au adus instituţia într-un permanent război cu ANAF şi Curtea de Conturi, care încearcă să recupereze pagubele provocate statului. De obicei, conducerea AFDJ încearcă să evite recuperarea pagubelor, pentru că până la urmă cei care vor trebui să plătească sunt directorii.
Acum, s-a ajuns la o nouă dispută în instanţă, Tribunalul Galaţi judecând contestaţia AFDJ la decizia ANAF de executare silită a companiei naţionale pentru pagube de 5,5 milioane lei aduse statului printr-o singură semnătură a şefului Direcţiei Căi Navigabile, Alexandros Galiaţatos, care le-a ordonat marinarilor să încalce normele fiscale europene şi să folosească motorina fără accize la încălzirea navelor. Pe 27.06.2011, Ministerul Finanţelor, prin ANAF - Direcţia Generală de Administrare a Marilor Contribuabili, a cerut AFDJ să plătească TVA şi accize de 5.478.801 lei, în caz contrar urmând ca în 15 zile să fie executată silit. Pe 14.07.2011, conducerea AFDJ a contestat în instanţă decizia ANAF şi după două amânări, în dosarul 7315/121/2011, aflat pe rolul Tribunalului Galaţi, a fost stabilit un nou termen pe 18.04.2012.
O semnătură „de milioane"
Evaziunea fiscală a început la momentul în care, prin adresa 7449/09.03.2010, şeful Direcţiei Căi Navigabile, Alexandros Galiaţatos a dispus tuturor compartimentelor din sediul de la Galaţi şi secţiilor AFDJ de la Sulina, Brăila, Giurgiu, Călăraşi şi Drobeta Turnu Severin, modul de utilizare a motorinei scutite de accize: „Prin prezenta, vă comunicăm modul cum se va folosi motorina în activitatea regiei începând cu data prezentei: 1. Motorina scutită în mod direct de la plata accizelor - folosită pentru propulsie, producerea energiei electrice la bord şi funcţionarea caldarinei la navele propulsate". Pe nave, motorina e utilizată pentru propulsia navei cu