Încărcarea clipurilor pe Youtube cu poznele sau cu gânguritul copilului vă poate aduce audienţe internaţionale şi mari câştiguri băneşti.
Când Howard Davies-Carr a încărcat pe Youtube un videoclip cu cei doi copii ai săi s-a gândit că acesta va fi văzut numai de apropiaţii săi, scrie The Guardian. În schimb, clipul "Charlie bit my finger - again!" (n.r. - Charlie m-a muşcat de deget, din nou) a devenit un fenomen global. A strâns mai mult de 400 de milioane de vizionări şi a câştigat peste 100.000 de lire.
Acum Davies-Carr încarcă în mod regulat clipuri cu fii săi, mulţumindu-şi audienţa internaţională şi câştigând bani din reclama pe care Youtube o ataşează video-urilor. În acest caz, sunt incluse reclame la furnizorii de lapte praf, Oxfam sau Vodafone.
"Am filmat mereu băieţii, dar acum fac filme scurte potrivite pentru a fi încărcate. Sunt recunoscător pentru că mi se oferă ocazia acestor instantanee ale băieţilor crescând. Banii sunt un bonus", a declarat el pentru The Guardian. El pune succesul şi pe seama norocului, dar numărul celor care câştigă bani în acest fel a crescut. Aşa cum s-a întâmplat şi cel care a postat videoclipul celor care îşi striga câinele, care vâna cerbi în Richmond Park.
În Marea Britanie, oameni de toate vârstele îşi pun hobby-urile online. Livie Rose, de 21 de ani, care trăieşte acum în apropiere de Brighton, a început să filmeze tutoriale de machiaj în ianuarie 2010, fiind atrasă de videoclipurile de beauty produse de adolescenţii americani.
"Mama mea a văzut câteva clipuri şi a spus: Ai putea face asta. Aşa că am făcut", declară ea. Rose a amânat să studiile de ştiinţe politce la Universitatea Queen Mary din Londra pentru a se concentra asupra canalului său de pe Youtube "liviesays" şi chiar a creat un studio din câştigurile ei.
"Nu vreau să pierd şansa de a studia, dar canalul începe să