Premiera "revoluţionară" a operei "Nabucco 12", în regia lui Alexander Hausvater, care a avut loc, duminică seară, la Opera Română din Cluj-Napoca, s-a încheiat, asemenea premierei de acum 170 de ani de la "Scala" din Milano, cu îndemnuri la revoluţie, unii artişti îmbrăcând uniforme SMURD.
Aşa cum anunţa Hausvater înaintea premierei, spectacolul său de operă trebuie să influenţeze adânc spectatorul, astfel că premiera spectacolului "Nabucco 12" s-a încheiat în genul premierei de acum 170 de ani, de la "Scala" din Milano, cu îndemnuri la revoluţie, precizează Mediafax.
Spectatorii au vibrat în special la celebrul cor al robilor "Va, pensiero, sull'ali dorate".
La finalul spectacolului, melodia corală a fost interpretată din nou, iar actorii prezenţi şi ei în spectacol au aruncat în sală hârtii cu textul cântecului în limba română, intitulat "Dor de casă", spectatorii fiind invitaţi să cânte alături de solişti şi de interpreţii din cor.
În timpul cântecului interpretat şi de public, în sală a fost fluturat şi drapelul naţional, regizorul afirmând, de altfel, înainte de premieră, că îşi doreşte să trezească în spectatori un spirit revoluţionar, necesar în România. Hausvater spunea că, la premiera mondială a operei "Nabucodonosor" (Nabucco) de la Milano, din secolul XIX, spectacolul a impulsionat o revoltă a studenţilor.
Tot la sfârşitul reprezentaţiei, artiştii au purtat steaguri tricolore şi au sărit dintr-o lojă în alta. În plus, unii dintre artişti au îmbrăcat uniforme SMURD.
În partitura originală, "Nabucco" vorbeşte despre lupta de eliberare a robilor evrei de sub dominaţia babiloniană.
Hausvater i-a înlocuit pe babilonieni cu naziştii, iar în timpul spectacolului, pe fundal, au fost expuse imagini din lagărele de concentrare. Scena de nuditate a avut loc într-o cameră de gazare.
Publicul a aplaudat minute în şir repr