Piaţa auto din România, dar şi constructorul autohton de autovehicule „Dacia” au înregistrat în 2011 scăderi la vânzările de autoturisme noi, înregistrând un declin mai abrupt decât în Uniunea Europeană. Înmatriculările de autoturisme noi din Uniunea Europeană au scăzut cu 1,7% anul trecut, la 13,1 milioane de unităţi, în timp ce piaţa românească s-a contractat cu 13,6%, la 81.719 maşini. GrupulDacia a înregistrat anul trecut un declin de 5%, la 246.381 aubomobile. Majoritatea pieţelor mari din UE au scăzut anul trecut, cu scăderi de 2,1% în Franţa, 4,4% în Marea Britanie, 10,9% în Italia, respectiv 17,7% în Spania, se arată într-un comunicat transmis marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Anul 2011 a marcat al patrulea an de scădere a vânzărilor pe piaţa auto din România. Piaţa auto românească s-a comprimat cel mai mult în anul 2009, când s-a înregistrat o scădere abruptă de 53%. Anul trecut scăderea pieţei auto din România a fost de 19 % faţă de anul precedent. În UE, Germania a înregistrat o creştere de 8,8% în 2011, la 3,17 milioane de automobile noi înmatriculate. Piaţa auto din România, dar şi constructorul autohton de autovehicule „Dacia” au înregistrat în 2011 scăderi la vânzările de autoturisme noi, înregistrând un declin mai abrupt decât în Uniunea Europeană. Înmatriculările de autoturisme noi din Uniunea Europeană au scăzut cu 1,7% anul trecut, la 13,1 milioane de unităţi, în timp ce piaţa românească s-a contractat cu 13,6%, la 81.719 maşini. GrupulDacia a înregistrat anul trecut un declin de 5%, la 246.381 aubomobile. Majoritatea pieţelor mari din UE au scăzut anul trecut, cu scăderi de 2,1% în Franţa, 4,4% în Marea Britanie, 10,9% în Italia, respectiv 17,7% în Spania, se arată într-un comunicat transmis marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Anul 2011 a marcat al patrulea an de scădere a vânzărilor