Foto: Dragos Stoica / Intact IMAGES În 2011, constructorul de la Mioveni a vândut peste 343.000 de vehicule, consolidându-şi prima poziţie pe piaţa românească. Comparativ cu 2011, vânzările interne au înregistrat însă o scădere de aproape 16%, de la 36.730 de maşini la 30.867 de unităţi.
Dacia şi-a păstrat poziţia în avangarda industriei grele româneşti şi în 2011, constructorul auto consolidându-şi poziţia numărul unu prin vânzarea a 343.233 de vehicule. Ca şi în 2010, grosul vânzărilor s-au realizat la export, unde Dacia a înregistrat un nou record, cu peste 312.000 de unităţi comercializate. Dintre acestea, 240.470 de maşini au fost vândute numai în Europa Occidentală, cele mai multe dintre preferinţele vesticilor îndreptându-se spre modelul Duster. Pentru exemplificare, SUV-ul realizat în România a ocupat cea de-a şasea poziţie în topul alegerilor făcute de cumpărătorii francezi în 2011, înregistrând nu mai puţin de 53.148 de înmatriculări. Cea de-a doua destinaţie de export pentru Dacia a rămas Germania, oarecum paradoxal dacă ne gândim la faptul că guvernul federal al lui Angela Merkel n-a avut anul trecut niciun program de reînnoire a parcului auto. Şi mai mult decât atât, Dacia a înregistrat aici o creştere a vânzărilor cu 7,8% faţă de 2010, când s-a bucurat de programul „Rabla” în variantă germană. De asemenea, piaţa italiană a adus anul trecut un salt de peste 15 procente în vânzările producătorului argeşean, cu 26.838 de maşini vândute în „Cizmă”.
Românii preferă Duster 4X4
Pe o piaţă în scădere generală cu 8,3%, Dacia a vândut în 2011 în România 30.867 de vehicule. Faţă de 2010, cifra reprezintă un picaj de 16% al vânzărilor, dar Dacia rămâne lider, cu o cotă de piaţă de 28,9%. Foarte important, aproape jumătate din totalul vânzărilor s-au realizat graţie programului „Rabla”.
În principal, majoritatea vânzărilor