Obiectivele turistice din Cluj-Napoca vor fi promovate la FITUR, Târgul de Turism de la Madrid.
Criza economică a inversat tendinţele în turism. Dacă până acum, turiştii români mergeau în Spania, pe Costa Brava, Costa del Azahar, Palma de Mallorca ori Ibiza, tot mai mulţi turişti spanioli au început să viziteze Transilvania. Dincolo de mitul lui Dracula şi de peisajele spectaculoase, tot mai des promovate în presa străină, pentru turiştii spanioli contează foarte mult şi faptul că preţurile pentru cazare şi masă sunt mult mai mici decât în alte oraşe din Europa.
În acest context, municipalitatea clujeană a decis să promoveze atracţiile oraşului la târgul de turism din Madrid. "Municipiul Cluj-Napoca va fi prezent la unul dintre cele mai prestigioase târguri internaţionale de turism, ajuns deja la cea de-a 32-a ediţie, FITUR 2012. Târgul se desfăşoară în capitala Spaniei, Madrid, în perioada 18 - 22 ianuarie 2012. Târgul de turism va fi dedicat atât specialiştilor, mai exact, principalilor jucători din industria de turism, care vor analiza ofertele expozanţilor, având drept obiectiv elaborarea unei strategii în domeniu, cât şi publicului larg. Informaţiile statistice de anul trecut ale târgului sunt impresionante. La standurile dedicate expozanţilor au fost prezente nu mai puţin de 10.434 de companii, oraşe, organizaţii de cultură, universităţi, asociaţii comerciale, agenţii de turism din 166 de ţări şi regiuni ale globului. Mai mult decât atât, târgul a fost vizitat de peste 200.000 de specialişti în turism şi potenţiali turişti, iar evenimentul a fost mediatizat de 7726 de jurnalişti din 59 de state", spun reprezentanţii biroului de presă al Primăriei.
De ce au ales târgul de la Madrid
"Numărul mare de vizitatori şi mediatizarea intensă constituie motivele pentru care municipalitatea clujeană a decis să promoveze oraşul la Târgul de Turism d