Cu mai puţin de-o lună înainte de termenul de depunere a proiectelor, Primăria Ploieşti a decis, marţi, schimbarea completă a planului de modernizare a zonei Gării de Vest
Primăria Ploieşti şi Consiliul Judeţean pregătesc un proiect comun pentru atragerea fondurilor europene, care vizează modernizarea ieşirii din oraş pe la Gara de Vest şi facilitarea accesului în DN1. Partea administraţiei locale prevedea realizarea unui pasaj pe sub calea ferată, iar CJ s-a angajat să realizeze o pasarelă pentru supratraversarea Drumului Naţional 1, înspre Strejnic. Conducerile celor două instituţii s-au întâlnit ieri cu proiectanţii şi experţii în construcţii pentru a pune la punct proiectul, iar întreg planul, aflat în elaborare încă din 2007, a fost dat peste cap. Pe deasupra sau pe dedesubt? La aproape patru ani de la realizarea studiului de fezabilitate privind subtraversarea căii ferate, conducerea Primăriei a solicitat sfatul unui expert în poduri din cadrul Universităţii de Construcţii Bucureşti, care a explicat că ideea construirii pe sub calea ferată ar duce la lucrări mai dificile, lungi, scumpe, şi mai greu de întreţinut decât dacă s-ar face pe deasupra. În plus, legislaţia privind proiectarea a fost modificată în 2009 şi 2011, iar administraţia locală este obligată să facă un nou studiu de fezabilitate. Problema este că, dacă vrea să obţină finanţare europeană pentru acest proiect, conducerea Primăriei are la dispoziţie mai puţin de o lună pentru a finaliza documentaţia.
„Intenţia noastră este, în continuare, să depunem acest proiect în cadrul Polului de Dezvoltare, pentru a obţine finanţare europeană, până la data de 15 februarie, termenul stabilit de Ministerul Dezvoltării. Studiile geo şi toate documentele care au stat la baza s.f.-ului original rămân valabile, aşa că n-ar trebui să dureze mult să realizăm un nou studiu de fezabilitate. Experţii ne-