Dacia a pus serios frana in 2011, iar anul acesta nu se anunta unul foarte bun pentru constructorul roman. Motivul? Multumiti cu performantele Loganului si increzatori in "steaua" Duster-ului, franco-romanii de la Dacia au ignorat criza si efectele sale perverse.
Dacia a vandut anul trecut 343.000 de masini, cu 5.490 de unitati mai putin decat in 2010. La prima vedere, nu suna rau. Compania pare ca sa fi rezistat cu brio crizei care a dat peste cap economia mondiala.
Numai ca, privind mai in detaliu, se observa foarte usor ca Dacia incepe sa scartaie. E ca o masina folosita excesiv fara sa ii schimbi uleiul sau filtrele.
Poate cele mai mari probleme le are pe piata locala, unde vanzarile au scazut cu 15,9%, la 30.867 unitati. Daca n-ar fi fost Guvernul sa ii ofere pe tava avantajele din Programul Rabla, producatorul auto ar fi vandut numai jumatate din masini.
La export, situatia a fost ceva mai buna gratie modelului Duster. SUV-ul a prins destul de bine, astfel ca, in total s-au vandut 161.200 de unitati, aproape jumatate din totalul masinilor produse. Intrebarea este insa cat de mult va mai tine succesul acestui model, tinand contl ca occidentalii sunt obisnuiti sa schimbe masinile la 2-3 ani.
In rest, la export au mers bine Sandero si prea putin Loganul, care odata incheiate programele Rabla din Europa, n-a mai atras atat de multi clienti ca in anii trecuti.
Problema de la Mioveni: Ce vindem in 2012?
Managerii companiei par sa realizeze abia acum, in al 12-lea ceas, ca au o mare problema. Au mizat prea mult pe Logan, masina care indiferent cat de buna a fost, nu mai este atractiva dupa aproape 8 ani de la lansarea pe piata.
“E ca blestemata de Dacie ceausista. S-au multumit sa se joace cu ea, sa mai umble pe ici pe colo, insa nu in punctele esentiale. Si de aceea toata lumea