Dacia a publicat marţi rezultatele comerciale pe anul 2011. Faţă de 2010, constructorul român de autovehicule a vândut cu 1,5% mai puţine unităţi la nivel mondial şi cu 15% mai puţine maşini pe piaţa românească.
Dacia şi-a confirmat şi în 2011 poziţia de lider de piaţă în România, cu o cotă de 28,9%. Vânzările totale au cumulat puţin peste 340 de mii de vehicule (autoturisme şi utilitare), pe o piaţă care anul trecut a înregistrat un declin pronunţat.
SUV-ul Duster a reprezentat 46% din vânzările globale, iar în România, Duster s-a vândut de aproape trei ori mai bine decât mai micul Sandero. În total, Duster s-a vândut de 161 de mii de ori pe piaţa internă şi internaţională.
La export, vânzările Dacia au cumulat peste 312 mii de unităţi comercializate.
Franţa rămâne prima piaţă de export pentru Dacia, cu peste 94 de mii de unităţi, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 3,5%. Dacia ocupă locul al cincilea pe piaţa vânzărilor către persoane fizice. Potrivit aceluiaşi criteriu, Duster figurează pe locul al şaselea în clasamentul modelelor preferate de clienţii francezi, cu 53.148 de înmatriculări.
Germania ocupă a doua poziţie în topul exporturilor Dacia, cu 43.452 de unităţi vândute, în creştere cu 7,8% faţă de anul 2010.
Contextul european
Înmatriculările de autoturisme noi din Uniunea Europeană au scăzut cu 1,7% anul trecut, la 13,1 milioane de unităţi, în timp ce piaţa românească s-a contractat cu 13,6%. Dacia a înregistrat un declin pe piaţa europeană de 5%.
Majoritatea pieţelor mari din UE a fost pe minus anul trecut, cu scăderi de 2,1% în Franţa, 4,4% în Marea Britanie, 10,9% în Italia, respectiv 17,7% în Spania, se arată într-un comunicat transmis marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Germania, cea mai mare piaţă europeană, a fost singura excepţie, cu o creştere