SUV-ul a reuşit să menţină în viaţă vînzările totale ale Daciei. Acestea au scăzut doar cu 1,5% faţă de 2010. În România, ele s-au redus cu 16%.
Dacia a dat ieri publicităţii rezultatele comerciale pentru anul precedent. Una peste alta, producătorul de la Mioveni a înregistrat o scădere de doar 1,5 % la vînzările totale. În România, chiar dacă nici un dealer n-a dat faliment, cifrele nu sînt tocmai bune. Minus 16% în condiţiile în care piaţa auto din România a avut o scădere în 2011 de 8,3%.
Noutăţile Lodgy, Logan 2 şi un motor 1.6 dCi
Lodgy se va lansa în martie la Geneva, iar monovolumul va fi pus în vînzare în luna iunie. În septembrie este aşteptat la Paris noul Logan. La nivelul motorizărilor este aşteptat un propulsor diesel de 1.6 dCi.
Vînzări totale
Dacia a scăzut anul trecut cu 1,5% faţă de 2010
În 2011: 343.233 unităţi
În 2010: 348.723 unităţi (an-record)
Vînzări în România
Dacia a înregistrat o scădere de 16% faţă de 2010
În 2011: 30.867 unităţi
În 2010: 36.730 unităţi
Cum s-au vîndut modelele Dacia în România anul trecut
1. Logan berlină 15.830 unităţi
2. Duster 7.252 unităţi
3. Logan MCV (break) 2.741 unităţi
4. Sandero (inclusiv Stepway) 2.519 unităţi
5. Logan VAN 1.634 unităţi
6. Logan Pick Up 896 unităţi
Observaţii:
* surprinde numărul mic al vînzărilor în dreptul lui Sandero, semn că românilor în continuare nu le place hatchback-ul
* Loganul rămîne preferatul românilor, mai mult de jumătate din totalul vînzărilor Daciei
* Duster a prins bine pe piaţa românească. Este lider pe piaţa autohtonă în segmentul 4x4
* 95% dintre clienţii Duster au optat pentru varianta de top, Laureate
Top 10 destinaţii export în 2011
1. Franţa 94.278 unităţi
2. Germania 43.452 unităţi
3. Itali