Lipsa controlului mesajului, a unui cod de buna practica sau autoproclamarea "purtatorilor de mesaj" fac din mediile sociale online "rebelii" industriei de comunicare, dupa cum sustine Manuela Zidaru, PR innovation manager in cadrul GolinHarris Bucuresti.
Zidaru a declarat pentru DailyBusiness.ro ca in ceea ce priveste autoproclamarea “purtatorilor de mesaj”, daca inainte “aveam o oarecare putere de selectare a celor pe care ni-i doream in public, astazi oricine poate lansa mesaje despre un brand in social media – chiar si un necunoscator”.
Pe de alta parte, social media aduce si avantaje companiilor prezente in aceste medii, printre ele numarandu-se credibilitatea sau emotia, care in relatia consumator - brand “capata cu totul alte dimensiuni in social media”.
Referitor la credibilitate, acelasi manager de inovare a explicat cum informatia generata de utilizatori va surclasa sursele formale sau traditionale de informare.
De asemenea, un alt avantaj pentru companii al amplorii social media este si acela dat de volum. Pentru ca “o strategie bine gandita si bine implementata te poate transforma in vedeta cu investitii incomparabil mai mici decat pana acum”.
PR-istii, transformati din emitatori in interlocutori
In acest context, social media a schimbat substantial activitatea de PR, iar oamenii din agentii s-au transformat din emitatori de informatie in engageri, respectiv interlocutori.
“Nu mai livram mesaje catre niste receptori statici, ci interactionam, dialogam, convingem, emotionam, conectam”, sustine reprezentanta GolinHarris.
In acelasi timp, desi compania are de multe ori rolul de initiator al comunicarii, ea nu detine nici pe departe controlul asupra mesajului transmis in social media. Si asta pentru ca, odata lansat, mesajul intra in posesia publicului.
“Este