La nivel mondial vânzările au fost asemănătoare cu cele din 2010
Pe plan local vânzările Dacia au scăzut de două ori mai accelerat decât piaţa
Dacia a avut evoluţii diferite anul trecut, în ceea ce priveşte evoluţiile de pe piaţa internă şi cea internaţională, potrivit datelor prezentate de reprezentanţii companiei. Dacă la nivel global vânzările au totalizat un număr de 343.233 de automobile comercializate, păstrându-se foarte aproape de nivelul înregistrat în 2010, pe plan local vânzările s-au diminuat cu 16%.
Potrivit datelor constructorului argeşean, cel mai bine vândut model a fost SUV-ul Duster, cu 161.200 unităţi livrate, urmat de Logan, cu peste 95.000 de unităţi, şi Sandero, cu mai mult de 86.000 maşini vândute. Din raportul publicat ieri de grupul Renault privind vânzările pentru anul trecut se arată că Dacia a comercializat în 2011 343.233 de autovehicule (inclusiv România - n.r.), în scădere cu 1,8% faţă de nivelul de 349.568 din 2010.
Vânzările Dacia în afara României s-au ridicat anul trecut la 312.000 de unităţi, faţă de 311.000 unităţi în 2010. În Europa, Dacia a comercializat 240.470 de autovehicule, potrivit comunicatului transmis marţi de companie.
Franţa a rămas principala piaţă de export pentru companie, cu peste 94.000 automobile vândute anul trecut şi o cotă de piaţă de 3,5%. Dacia ocupă locul al 5-lea în Franţa pe segmentul vânzărilor către persoane fizice, iar Duster este pe locul şase în clasamentul modelelor preferate de clienţii francezi, cu 53.148 de înmatriculări, se spune în comunicat. Germania ocupă poziţia a doua în topul exporturilor Dacia, cu 43.452 de unităţi, în creştere cu 7,8% faţă de 2010. În Italia, compania a înregistrat o creştere de 15%, la 26.838 de unităţi. Dacia a mai vândut 22.356 de maşini în Maroc, 21.339 în Turcia şi 19.242 în Algeria.
În România uzina piteşteană a vându