Pentru că de mai bine de o lună de zile accesul pe holurile Primăriei Oradea se face doar pe bază de cartelă, Instituţia Arhitectului Şef va deschide două birouri noi în cadrul Centrului pentru relaţii cu publicul, din piramidă. Birourile vor fi deschise din data de 1 februarie.
De la începutul lunii viitoare, orădenii care vor avea nevoie de cereri necesare regularizării taxei pentru autorizaţia de construcţie, cereri pentru eliberarea autorizaţiei de luare în folosinţă a construcţiei, cereri pentru emiterea adeverinţelor de notare sau radiere a construcţiilor, dar şi cereri pentru nomenclatorul stradal le vor putea ridica din piramidă, de la unul dintre ghişeele de Urbanism.
Celălalt birou va fi destinat Ghişeului de autorizări construcţii, care va prelua cereri pentru emiterea certificatului de urbanism, pentru prelungirea certificatului de urbanism, pentru emiterea autorizaţiei de construcţie, pentru prelungirea autorizaţiei de construcţie, cereri pentru emiterea avizelor de către Comisia Municipală de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului (CMUAT), dar şi cereri de recepţie la terminarea lucrărilor.
Certificatul de urbanism se emite acum în 5 zile lucrătoare, în loc de 14 zile, iar autorizaţia de construcţie se emite în 15 zile lucrătoare, în loc de 30 de zile, cât prevedea Legea nr. 50/1991.