Aproape jumătate dintre maşinile comercializate anul trecut de Dacia au fost reprezentate de gama Duster. În România, o cotă similară a venit \"pe mâna\" programului de reînnoire a parcului auto, \"Rabla\".
Dacia a vândut, anul trecut, cu 5.046 de maşini mai puţin decât în 2010. La nivel global, producătorul de la Piteşti a comercializat, în 2011, 343.233 de vehicule. Cele 12 luni precedente aduseseră un record de 348.279 de unităţi. Atât în Europa, cât şi în România, Dacia a înregistrat, anul trecut, scăderi ale vânzărilor. Acasă, deficitul a fost de 16% (30.846 de unităţi, faţă de 36.730, pe intervalul anterior), în timp ce la nivel continenental, regresul a fost mai mic (240.470 de vehicule livrate, de la 246.920 în 2010).
Aproape jumătate din totalul maşinilor comercializate anul trecut de producătorul autohton (161.000 de unităţi, 47%) a fost reprezentat de gama Duster. De altfel, primul SUV românesc şi cel mai scump model din portofoliul Dacia şi-a dovedit priza la public imediat după lansarea din 2010, cu vânzări la export care, la finele lunii trecute, totalizau 230.000 de unităţi.
România, o miză tot mai mică
În România, o cotă similară a venit "pe mâna" programului de reînnoire a parcului auto. 15.019 vehicule Dacia au fost achiziţionate prin intermediul "Rablei". Livrările de flote au susţinut, la rândul lor, rezultatul obţinut de Dacia în România – cu aproape 40% din totalul înmatriculărilor. Loganul, berlina low-cost primordială, şi-a făcut şi anul trecut datoria, contabilizând peste jumătate din totalul vânzărilor mărcii pe piaţa locală (15.830 de unităţi).
Franţa, principala piaţă de export, în regres
Franţa a rămas prima piaţă de export pentru Dacia. Producătorul de la Piteşti a vândut, anul trecut, în Hexagon 94.278 de unităţi (faţă de 110.075 – în 2010), ceea ce corespunde unei cote