Industriaşii germani se mobilizează pentru salvarea emblemei "made in Germany", ameninţată de un proiect al Comisiei Europene care interzice aplicarea emblemei pe produsele fabricate în cea mai mare parte în Germania. Îngrijorat de efectele pe care noua legislaţia le va avea asupra expor-turilor, principalul motor al economiei germane, guvernul federal a sărit în sprijinul industriaşilor, scrie publicaţia franceză Le Figaro.
"Proiectul Comisiei pune în pericol emblema. Multe produse nu vor mai fi considerate germane având în vedere că pe viitor ţara de origine a materialelor şi pieselor va fi decisivă", explică şeful federaţiei camerelor de comerţ şi industrie DIHK, Hans Heinrich Driftmann. Propunerea CE prevede ca "made in Germany" să fie eticheta doar pentru produsele fabricate în proporţie de cel puţin 45% în Germania.
Scopul proiectului este de a lupta contra politicilor de dumping chineze. Legislaţia actuală prevede că va fi considerată ţară de origine ţara în care are loc ultima etapă importantă de transformare. Astfel, un automobil în componenţa căruia intră piese de origine străină în proporţie de 90%, dar asamblat în Germania, cel mai mare exportator european, este considerat a fi german. Sectorul auto, al electronicelor şi cel al utilajelor, care au o pondere semnificativă în exporturile Germaniei, vor fi afectate sever de noile reglementări, a avertizat Driftmann. El atrage atenţia şi asupra greutăţii şi costurilor pe care le-ar implica aplicarea proiectului CE, cu impact negativ asupra reputaţiei produselor germane.
Eticheta "made in Germany" a fost impusă în anii 1890 de autorităţile britanice pentru produsele importate din Germania pentru a încuraja populaţia să cumpere bunuri englezeşti. Etichetarea, departe de a fi vătămătoare pentru industria Germaniei, a profitat industriaşilor germani în contextul în care produsele