Tragedia care s-a petrecut vineri in apropiere de insula italiana Giglio, cand vasul de croaziera Costa Concordia s-a scufundat in apropiere de tarm, provocand moartea a cel putin 11 persoane si disparitia altora 28, va afecta semnificativ business-ul companiei care detinea vasul, Carnival Corporation, mai ales daca reprezentantii acesteia nu vor raspunde public la aceasta "criza", relateaza Reuters. Pe de alta parte, nici industria de profil nu va scapa de efectele acestui eveniment, astfel ca lupta pentru profit va deveni tot mai dificila.
Carnival Corporation detine vasul Concordia prin compania operatoare Costa Cruises.
Potrivit specialistilor in domeniu, naufragiul de pe 14 ianuarie ar putea avea consecinte negative pentru intreaga industrie a liniilor de croaziera, estimata la 30 miliarde de dolari, o industrie care se lupta deja cu actualul context economic.
Capitanul vasului Concordia se afla in prezent in arest, fiind acuzat de omucidere, de provocarea naufragiului prin directionarea vasului prea aproape de tarm si de parasirea navei inainte ca personalul si pasagerii sa fie evacuati.
"Asta afecteaza intreaga industrie. Daca vezi un vas de croaziera intors cu susul in jos in apa si auzi oameni vorbind despre aceasta experienta terifianta, cu siguranta te razgandesti", a spus Levin Stein, CEO al CruiseCompete.com, un agregator de oferte pentru liniile de croaziera.
Pe de alta parte, vocile din turismul local spun ca industria nu va fi afecatat de acest eveniment, cel putin nu semnificativ.
"Industria nu va fi afectata, poate doar compania italiana. Oricum efectul nu va fi semnificativ, in principal pentru ca este vorba de un incident izolat. Avem mai multe accidente aviatice decat maritime si tot zburam cu avionul", a declarat recent pentru DailyBusiness.ro Ioan Basea seful agentiei online cr