Bancpost, subsidiara locală a grupului elen EFG Eurobank, a încheiat anul trecut cu o reţea de 9.300 de POS-uri (terminale de acceptare a cardurilor instalate în magazin), cu 7% peste nivelul din decembrie 2010. Banca a instalat terminale în peste 1.500 de locaţii noi pe parcursul anului trecut, dar numărul de POS-uri a crescut cu numai 600 de unităţi, pe fondul unui proces de eficientizare a reţelei.
"Am retras terminalele POS din toate locaţiile comerciale inactive identificate în primul trimestru din 2011. Acest lucru a determinat o creştere cu 10% a profitului net în activitatea de acceptare a cardurilor la comercianţi în condiţiile în care nivelul comisioanelor a rămas neschimbat", au declarat reprezentanţii băncii. Bancpost deţine o cotă de piaţă de circa 8% pe un segment dominat de numai câteva bănci mari.
Numărul total de POS-uri instalate de băncile locale în magazine depăşea 115.000 la sfârşitul lunii septembrie, potrivit ultimelor date publicate de BNR. Plăţile cu cardul la comercianţi depăşesc 15 miliarde de lei (3,5 mld. euro) pe an, ceea ce înseamnă că băncile se bat pe câştiguri de circa 40 mil. euro, luând în calcul un nivel al comisioanelor de 1-1,2% din valoarea fiecărei tranzacţii.
Bancpost, subsidiara locală a grupului elen EFG Eurobank, a încheiat anul trecut cu o reţea de 9.300 de POS-uri (terminale de acceptare a cardurilor instalate în magazin), cu 7% peste nivelul din decembrie 2010. Banca a instalat terminale în peste 1.500 de locaţii noi pe parcursul anului trecut, dar numărul de POS-uri a crescut cu numai 600 de unităţi, pe fondul unui proces de eficientizare a reţelei.
"Am retras terminalele POS din toate locaţiile comerciale inactive identificate în primul trimestru din 2011. Acest lucru a determinat o creştere cu 10% a profitului net în activitatea de acceptare a cardurilor la comercianţi în condiţiile în care n