Multe firme de profil îşi atrag clienţii afişând doar preţul închirierii, după care completează cu alte costuri suplimentare
Patronii acestor companii impun taxe aberante, inclusiv pentru servicii pe care nu le asigură
Dealerii mici dau vina pentru cotaţiile ridicate pe rata de daunalitate, iar companiile mari pe modul în care s-a format piaţa
Piaţa de închirieri auto din România este încă o piaţă mică şi slab informată în comparaţie cu alte ţări, motiv pentru care oferta este plină de surprize neplăcute pentru cei care cred că au găsit un preţ mai bun.
În timp ce companiile mari explică preţurile prin modul în care s-a format piaţa şi sunt determinate de caracteristicile sectorului, de costurile companiilor şi de serviciile oferite, cei mici dau vina pe furturi, pe daune şi pe lipsa de respect a clienţilor faţă de maşinile închiriate. Totodată, preţurile sunt influenţate şi de anumite "taxe" impuse de către firme, dar care nu au acoperire în costul închirierii. În alte state, în acelaşi preţ sunt incluse foarte multe servicii. La noi însă există preţul de închiriere, urmat, în multe cazuri, de foarte multe costuri suplimentare. Este vorba de taxe de aeroport, de livrare sau de recuperare în afara orelor de program, chiar şi taxe pentru anvelope de iarnă. De aceea, cel mai adesea, apar şi clienţi nemulţumiţi de faptul că au parte de altceva decât li se prezintă.
În discuţiile noastre cu un broker de închirieri (intermediar între firmele de închirieri şi clienţi), unul din motivele pe care firmele de profil îl acuză este "rata de daunalitate", care determină nivelul actual ridicat al preţurilor. În încercarea de a se asigura, în cazul în care nu pot conta pe una dintre maşini, din cauza avariilor sau furtului, aceştia impun preţuri mai mari.
"Explicaţia ţine de daunalitatea foarte crescută în România, de riscul de furt (care e