Proiectul de promovare a Cetăţii din Alba Iulia, “Respiră aerul istoriei”, a ajuns la final. În urma promovării, prin materiale promoţionale, la târguri naţionale şi internaţionale de turism, şi online, în anul 2011, oraşul Alba Iulia a fost destinaţia a 54.306 turişti. Reprezentanţii Primăriei municipiului Alba Iulia au prezentat, miercuri, o situaţie a proiectelor desfăşurate în oraş, dintre care “cireaşa de pe tort”, după cum s-a exprimat purtătorul de cuvânt al instituţiei, Mihai Coşer, este proiectul “Respiră aerul istoriei”. Acest proiect a fost depus în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5, “Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”, “Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”. Proiectul a ajuns la final, iar, de acum înainte, oraşul va fi mai pregătit pentru primirea turiştilor, prin intermediul obiectivelor renovate. S-au pregătit materiale pentru promovarea Cetăţii (cărţi poştale, magneţi de frigider, steguleţe, broşuri, hărţi, agende, calendare, ghiduri turistice, afişe), un film de prezentare a obiectivului şi un videoclip de 45 de secunde care a fost difuzat la nivel local, regional şi naţional, în perioada 9-13 ianuarie 2012. Toate acestea pentru atragerea unui număr cât mai mare de turişti în spaţiile Cetăţii. La Alba Iulia se vrea o Cetate “vie”, plină de activităţi de toate felurile, culturale, artistice. Dacă, prin promovarea Cetăţii, oraşul câştigă mai mulţi turişti, administraţiei îi mai rămâne să pregătească terenul pentru ca şi cetăţenii oraşului să aibă de câştigat de pe urma acestora. Este vorba de facilități pentru investiții care au menirea să dea viață Cetății și să țină turiștii cât mai mult timp în oraș. Întrebat despre beneficiile pe care le vor avea albaiulienii de pe urma investiţiilor din Cetate, primaru