"Banii pe cultura, i-ar da pe bautura", "Va rugam sa ne scuzati, nu producem cat furati", "Vrem cianura pentru dictatura", "Zona poluata politic. Nu lasa politicienii sa acapareze Piata Universitatii", sunt doar cateva dintre sloganurile afisate de participantii la protestele din aceste zile.
In batalia pentru audienta, televiziunile se intrec in a prezenta cele mai ingenioase sloganuri, ai caror purtatori devin subiect de stire.
Despre cat de inventivi sunt romanii si in cat timp un slogan bun ajunge de la protest, pe micile ecrane, DailyBusiness.ro a stat de vorba cu regizorul Lucian Dobrovicescu, castigator al festivalului de parodiat reclame, Grand Spoof 2011.
Potrivit acestuia, cine stie sa articuleze coerent un mesaj protestatar nu are de stat decat 10-15 minute la coada, la televiziuni, si “sigur va fi filmat”. De ce?
“Pentru ca si televiziunea este in criza. Toti si-au dat seama ca invingatorul va fi cel care stie sa creeze content. Continut, substanta, cum ar veni in romaneste. Cine da 'content', da lovitura. Unde e 'content'-ul? In mintea si sufletele noastre. Trebuie doar extras de acolo. La slogane, baieti! Sloganiti, sloganiti, numai sloganiti! Cine-i talentat intra in istorie, acum, pe loc”, este de parere Lucian Dobrovicescu.
In aceste conditii, a mai spus acelasi regizor, “cine are dictionarul de rime al lui Mihai Eminescu poate face instantaneu cariera”.
Galerie Foto
Totodata, in aceste zile, ”sloganul bun face stirea”, iar tehnica ajuta revolutia.
“Poporul sta pe Facebook, schimba idei, se indeamna, pune mana pe creion, scrie pe o bucata de carton, merge cu metroul la kilometrul 0 al exprimarii libere, se duce in fata unui cameraman, este filmat si uplinkat in timp real in satelit, comentat si livrat instantaneu in casele tuturor”, a mai explicat castigatorul