Alexandru Bănescu (25 de ani ), tânărul care era angajat ca instructor de fitness pe nava de croazieră Costa Concordia, a povestit astăzi despre momentele de groază prin care a trecut în timpul naufragiului.
Aşa cum Adevărul Cnstanţa a relatat în exclusivitate zilele trecute povestea tânărului intructor de fitness, echipajul şi-a făcut datoria, atâta cât a ţinut de ei. Din păcate, singurul care a abdicat a fost tocmai comandantul.
Bănescu spune că inginerul mecanic i-a cerut comandantului să evacueze vasul imediat după ce acesta s-a lovit de stânci, dar comandantul a refuzat, deşi toată sala maşinilor era sub apă.
Semnalul de evacuare a navei s-a dat prea târziu. „Primul semnal primit prin staţii a fost că luam apă. Încă nu se dăduse semnalul de evacuare. Ne-am păstrat calmul. Apoi s-au stins toate luminile de pe navă, au rămas doar cele de urgenţă, dar nu a durat decât două minute, după care s-au reaprins. Abia după o oră şi ceva s-a dat semnalul de evacuare a navei. Căpitanului i s-a spus de la început să dea semnalul de evacuare, dar el a zis că poate să salveze nava. La cinci minute după ce vasul s-a înclinat prima dată, inginerul mecanic a sunat în camera de comandă şi i-a cerut comandantului să evacueze nava pentru că nu se mai poate face nimic, sala maşini era sub apă. Gaura de apă era de 40 de metri. Cu tot cu stânca în ea. El a zis «nu», că poate să o salveze. Dar nu a putut. Acest semnal de evacuare s-a dat după o oră - o oră şi jumătate“, a povestit tânărul.
Are coşmaruri în urma naufragiului
La scurt timp după ce a dat semnalul de evacuare comandantul a părăsit nava însoţit de o tânără moldoveancă ce lucrase ca hostess pe navă. În momentul naufragiului, ea îşi terminase contractul.
„Bănuiesc că a fost în prima şalupă. E clar că au plecat împreună. El spune că pasagerii l-au împins în barcă... Eu nu l-am văzut,