A pornit in aprilie 2010 in forta, declarand ca vrea sa rastoarne granzii din retailul modern cu ale sale Mic.ro-uri, cu care sa impanzeasca intreaga Romanie. Acum, insa, Dinu Patriciu are o retea de bacanii care scartaie serios: furnizorii se plang ca nu si-au primit banii pe marfa de luni de zile, magazinele sunt mai mult goale, iar unele au tras deja obloanele. Se pregateste cel mai bogat roman sa renunte la hainele de bacan?
Cand intri in Mic.ro 1, primul magazin al retelei, in zona Dorobanti din Bucuresti, esti transportat in vremurile comunismului - rafturi goale, ici-colo cateva pungi de cereale sau conserve deja prafuite.
Doar partea din fata, la casa de marcat, pare mai bine aprovizionata. Aici sunt dulciurile si alte produse zaharoase, cu termen lung de valabilitate. Ce se intampla de nu aveti marfa, il intreb pe vanzatorul care ma primeste cu mainile incrucisate. „Cred ca se indreapta spre faliment. Lucrurile au inceput sa scartaie de prin vara”, imi raspunde tanarul. Nu stie ce se va intampla cu magazinul si pare sa nu-i mai pese pentru ca acum este in preaviz dupa ce si-a dat demisia.
La doi pasi insa, un alt Mic.ro este inchis. Cel putin asa scrie pe usa, pe o foaie alba, cu carioca. Inauntru, in semiintuneric, desi este ora 14.00, il zaresc pe vanzator. Imi face semn ca e inchis, iar cand insist, deschide timid usa. „Nu avem lumina”, imi explica sec; blocul la parterul caruia se afla are curent si nici probleme cu reteaua nu sunt. Marfa nu prea este si oricum vanzarile au mers mai tot timpul prost, subliniaza angajatul. In plus, competitia este acerba: alaturi, doua alimentare mari, iar peste drum – un supermarket Mega Image.
Iar exemplele de magazine inchise sunt mai multe. Pe strada Margeanului, doua Mic.ro au obloanele trase. Un altul, in apropiere de Calea Rahovei, e inchis de mai bine de doua zile, asta dupa ce si-a scurta