Pe nesimţite, Malu Mare se transformă într-o comună urbană. Două mari centre comerciale, un dealer auto şi alte firme vizitate zilnic de craioveni sunt pe teritoriul localităţii.
Fără îndoială că mulţi dintre noi au călcat pragul centrelor comerciale Selgros sau Dedeman, iar cei cu salarii mai mari au vizitat chiar şi Plus Auto pentru un leasing la o maşină Ford. Cei mai norocoşi şi-au cumpărat un apartament la cheie în blocurile Ferval situate vizavi de fabrica Ford. Ei bine, puţini ştiu că toate aceste magazine şi firme care fac parte din viaţa cotidiană a craioveanului se află, de fapt, în comuna Malu Mare, o mică localitate de 4.000 de locuitori adiacentă Băniei, care se transformă treptat într-o suburbie a oraşului.
Intravilanul a ridicat nivelul de trai
Vechea împărţire administrativ-teritorială a României, care datează din 1968, face ca oraşul să se dezvolte pe teritoriile administrative ale comunelor învecinate. Este cazul localităţii Malu Mare, aflată la doar şapte kilometri de Craiova, aşezată pe DN55 Craiova-Bechet.
„În ultimii ani, situaţia economică a malumărenilor s-a ameliorat considerabil. Aproape fiecare familie din localitate a avut o bucăţică de pământ pe care a valorificat-o în perioada de boom imobiliar. S-au construit multe case noi, iar altele au fost renovate cu acei bani“, a spus primarul localităţii, Alexandru Dicu.
Poate şi din această cauză, Malu Mare se mândreşte cu una dintre cele mai mari zone de intravilan din Dolj. „Circa 1.500 din cele 2.800 hectare sunt în intravilan. S-a construit foarte mult în ultimul timp, iar condiţiile nu vor diferi faţă de cele de la oraş. Avem apă curentă în ambele sate ale comunei (Malu Mare şi Preajba), avem gaze în zona Selgros, iluminat stradal excelent, iar în ce priveşte asfaltarea avem în program 8,13 km de reţele stradale“, ne lămureşte primarul. Edilul-şef