- Extern - nr. 933 / 19 Ianuarie, 2012 Nava "Concordia” nu poate fi comparata cu Titanicul din alte vremuri, nici ca tip de nava construita dupa criterii de pachebot (adica nava pentru transportul de pasageri in croaziera, pe toate marile si oceanele lumii), nava mamut, cu douasprezece punti de promenada si servicii la bord, cu un pescaj (adancime maxima plus cota de siguranta sub nivelul de plutire), marcat pe bordul navelor de registrul naval constructiv si aprobat de inspectiile navale, unde era inscrisa nava. Dezastrul naval al pachebotului de lux, "Costa Concordia”, cu mii de pasageri la bord, cu numar mare de oameni de servituti si de conducere, nu poate fi comparat cu cel al Titanicului, nici cu al altor mari nave de croaziera (sau de razboi) care, in diferiti ani si in diferite accidente, s-au dus la fundul apelor. Pentru mine, nava "Costa Concordia” era un exces constructiv de nivel pur economic, in scopul de a-i sfida pe alti armatori, intrucat concurenta neloiala era mare. Mii de pasageri la bord aduc venituri enorme. Dar (pentru ca este si un dar), este prevazut pe unde, pe ce mari si pe ce oceane se poate naviga cu asemenea "bijuterie”, enorm de scumpa, ce rute trecute pe hartile de navigatie iti sunt accesibile si ce porturi din lume te pot primi pentru a te aproviziona, pentru a face eventuale reparatii. Este strict trecut de catre amiralitatile lumii, in cartea navei, in registrul de navigatie si in registrul de situatii neprevazute de voiaj – accidente, abordaje navale. Deci, important este pe unde ai voie sa navighezi si in ce conditii meteo. Din informatiile difuzate de mass-media, se pare ca nava "Costa Concordia” a navigat pe o ruta care nu i se potrivea. Ceea ce a facut comandantul, ceea ce a ordonat sunt toate trecute in registru, punct cu punct, computerizat, si reprezinta documente clare pentru ca anchetatorii sa-si spuna verdictul. Pierd