Retailerul francez Carrefour SA – cu activităţi şi în România, a raportat pentru ultimul trimestru al anului trecut vânzări mai mici decât estimările analiştilor, dar şi-a atins ţinta de profituri pentru întregul an.
Carrefour SA, al doilea cel mai mare retailer la nivel global, care operează în România o reţea de 25 de hipermarketuri, a anunţat pentru trimestrul patru al anului trecut venituri de 24,2 miliarde de euro.
Veniturile au fost în scădere faţă de cele înregistrate în aceeaşi perioadă a anului trecut, şi sub estimările pieţei, care erau de 24,4 miliarde de euro – potrivit unui sondaj realizat de Bloomberg.
Citeşte aici mai multe despre operaţiunile Carrefour în România
Deasemeni, vânzările realizate în ultimul trimestru din 2011 sunt semnificativ sub cele realizate în aceeaşi perioadă a anului trecut, când Carrefour a avut vânzări de 27,1 miliarde de euro – cifră care include şi valoarea Taxei pe Valoarea Adăugată (TVA).
La nivelul întregului ani, vânzările realizate de retailerul francez au însumat în 2011 circa 91,5 miliarde de euro. Deasemeni, cifra este semnificativ mai mică decât cea a vânzărilor realizate în cursul anului 2010 când compania a raportat vânzări de 101 miliarde euro. “Nu există nici o perspectivă de îmbunătăţire a situaţiei în următoarele luni” a spue Arnaud Joly – analist al companiei de consultanţă financiară CA Chevreux care a dat recomandare de vânzarea pentru titlurile Carrefour.
Carrefour şi-a redus prognozele de privind profiturile pentru 2011 pentru a doua oară consecutiv în doar trei luni, în luna octombrie – când a anunţat o scădere de circa 15% - 20% faţă de 2010.