La fel şi Facebook sau Twitter, două reţele de socializare care au schimbat internetul şi, într-o mare măsură, interacţiunea umană. YouTube, de asemenea, a revoluţionat industria divertismentului şi chiar şi pe cea a mass-media. Cum arătau, însă, Google, YouTube, Facebook, Twitter, Myspace şi Amazon la începuturile lor?
Când a fost lansat, în 1998, logoul Google avea un semn de exclamare la sfârşit şi se mândrea că indexează 25 de milioane de pagini. Acum, acest număr a ajuns la 25 de miliarde.
În 1994, Amazon era o librărire online, care vindea aproximativ un milion de titluri. Acum, Amazon.com este o pagină cu un design mult mai sofisticat decât în urmă cu 18 ani, pe care pot fi găsite milioane de cărţi, jucării, cosmetice, electronice şi, practic, orice altceva şi-ar dori un e-cumpărător.
Facebook, reţeaua de socializare creată de Mark Zuckerberg, Eduardo Saverin, Dustin Moskovitz şi Chris Hughes, patru studenţi de la Harvard, a cunoscut o evoluţie uluitoare din 2004 şi până acum. Reţeua a devenit publică în 2006 şi, chiar fără modificări foarte mari la nivelul graficii, a ajuns una dintre cele mai mari afaceri ale momentului, cu 800 de milioane de utilizatori.
"Colega" Facebook-ului, Twitter-ul, s-a schimbat mult de la începuturile sale, în 2006. Principalele modificări le-au reprezentat renunţarea la grafia "Twttr" şi la culoarea verde a logoului. În prezent, peste 100 de milioane de oameni au cont pe Twitter.
YouTube îşi trăieşte, de aproximativ doi ani, vremurile de glorie. De la o banală reţea de videosharing, cum era în 2005, s-a transformat într-o comunitate uriaşă, o platformă incredibil de diversă şi de bine delimitată. Totodată, YouTube a ajuns o rampă de lansare pentru persoanele talentate, indiferent de talent, şi o platformă care şi-a dovedit utilitatea socială chiar şi în cadrul "Primăverii Arabe".
La fel