Glorie din butoane
- La popularitatea si experienta pe care le ai, in Occident te-ai fi bucurat de un statut de exceptie. Nu si la noi, unde artistii afirmati inainte de '89 sunt scosi din programele televiziunilor. Exista vreo explicatie?
- Raspunsul meu este scurt: pentru ca suntem superficiali, pentru ca judecam superficial, pentru ca am ajuns sa apreciem numai imaginea, nu si fondul. Din acest motiv, cred ca nici nu se poate face o comparatie intre situatia din Occident si cea din Romania. Am vazut o multime de concerte mari, de anvergura, la viata mea! Si sunt la curent cu ceea ce se intampla in industria muzicala din occident. In Romania s-a ajuns la o stare de fapt paradoxala: artistii care au succes real, nu succesul acela de azi pe maine, canta la evenimente private si in cluburi. In Romania nu se vand CD-uri, deci nu se poate vorbi despre profituri din drepturi conexe. In Romania nu se mai organizeaza concerte, in adevaratul sens al cuvantului. Exceptiile sunt rarisime. Deci nici din vanzarea biletelor nu se poate castiga. Si atunci, dupa cum spuneam, suntem redusi la cantarile in cluburi si la evenimente private. Care, nici ele, nu ne aduc averi. Iar muzica ne-o promovam singuri, incarcand-o pe Internet si facand-o sa circule pe retelele de socializare. Ideea este ca muzica pe care astazi producatorii si redactorii si organizatorii de concerte mizeaza este un construct artificial, un produs obtinut prin inducerea unor iluzii, pe principiul "fum si oglinzi". Azi, in Romania, artist poate sa devina oricine arata bine, isi expune nurii si are un firicel de voce, caci vocea "adevarata" se obtine din butoane. Noi, ceilalti, care nu ne bazam pe butoane si pe fuste scurte, suntem exclusi. Dar, pana la urma, ceea ce e esential e ce iti doresti tu de la viata. Eu, de pilda, mi-am dorit dintotdeauna sa emotionez. Asta am vrut sa creez cu calit