Rezultatele ultimului trimestru înregistrate de Google Inc. nu s-au ridicat la aşteptările ridicate ale investitorilor, iar ca urmare, preţul acţiunilor a înregistrat o scădere de 9%. O depreciere care cu ceva timp în urmă era improbabilă. Motivul principal al scăderii veniturilor Google este reducerea numărului cumpărătorilor de publicitate.
Investitorii se aşteptau ca în ultimul trimestru cel mai popular motor de căutare să aibă rezultate mult mai mari. Însă atât veniturile, cât şi profiturile Google au înregistrat scăderi, notează Reuters.
Compania a raportat pentru anul 2011 un câştig de 9,5 dolari pe acţiune, semnificativ sub estimările analiştilor care se aşteptau la un profit de 10,49 dolari pe acţiune.
Acum, unii analişti se aşteaptă la o scădere cu 8% a preţului pe care cumpărătorii de publicitate îl plătesc pentru reclame. Alţii se aşteaptă ca Google să recupereze pierderile prin creşterea preţului.
Citeste aici despre statutul financiar al Apple, principalul competitor pentru Google
Google însă a adus veşti bune în cadrul conferinţei de ieri – compania progresează în domeniile în care s-a implicat relativ recent, ca reţelele sociale. Totuşi optimismul Google nu reduce îngrijorările cu privire la retragerea cumpărătorilor de publicitate. Directorii executivi ai Google spun că pierderile sunt cauzate în primul rând de efectele fluctuaţiilor valutare şi de schimbările formatului publicitar al companiei.
Unii analişti se întreabă dacă publicitatea pentru telefoane mobile are un impact mai mare asupra scăderii publicităţii online decât lasă Google să se înţeleagă. Kerry Rice, consultant financiar la Needham & Co., spune: „Este pentru prima dată când scad preţurile publicităţii online din 2009. În această perioadă lungă singurul lucru care a cunoscut schimbări importante a fost publicitatea pentru telefoane mob