Primăria Capitalei a anunţat azi atribuirea contractului care vizează realizarea unui Sistem de Management al Situaţiilor de Urgenţă la nivelul Municipiului Bucureşti.
Contractul, în valoare de 102.292.173 lei fără TVA, a fost acordat asocierii formate din Teamnet International SA, UTI Systems, UTI Construction and Facilitz Management SA şi Top RAM Project. La licitaţie, care a fost lansată în luna august a anului trecut, au fost depuse două oferte.
Proiectul urmăreşte realizarea la nivelul Municipiului Bucureşti a unui sistem integrat şi unitar de management al situaţiilor de urgenţă, aşa cum există şi în celelalte capital europene. Sistemul va asigura, în mod unitar şi profesionist, informarea în timp real şi luarea deciziilor pe timpul producerii unor situaţii de urgenţă, criză şi dezastre pentru restabilirea rapidă a stării de normalitate cu consecinţe foarte reduse sau deloc privind viaţa şi sănătatea cetăţenilor, mediul înconjurător, valorile material şi cultural importante.
Sistemul va integra, la nivelul unui centru de comandă unic, toate dispeceratele instituţiilor implicate în gestionarea situaţiilor de urgenţă, care în prezent sunt dispersate şi acţionează independent. Centrul va fi conectat şi cu Sistemul Naţional pentru Managementul Situaţiilor de Urgenţă. Contractul include şi construirea clădirii în care va funcţiona centrul de comandă unic. Clădirea va avea o suprafaţă desfăşurată de 8.000 de metri pătraţi, iar durata de execuţie va fi de 18 luni.
Implementarea proiectului va asigura bazele extinderii aplicaţiei şi în zona metropolitană.